Biznes

Identyfikacja firmy kluczem do sukcesu w branży. Wyróżnij się i zdobądź klientów

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Także w przypadku firm. Identyfikacja wizualna firmy pozwala na znalezienie lojalnych klientów.

Na ostateczny wizerunek firmy składa się wiele elementów – począwszy od idei, przez cele oraz treści, jakość usług oraz otoczenie w branży. Niebagatelny wpływ na odbiór marki lub samej firmy ma jej identyfikacja wizualna, która pozwala nie tylko wyróżnić się z tłumu, ale i zdobyć klienta w krótszym czasie.

Obraz firmy w branży to przede wszystkim: slogan/hasło reklamowe, nazwa firmy i/lub marki oraz logo, znak towarowy oraz wiele innych elementów, z którymi klienta ma bezpośredni kontakt podczas pierwszego przejrzenia oferty.

Wizualizacja przekazu, oferty i najważniejszych wartości wnoszonych na rynek

Odpowiednie przygotowanie wizualizacji działalności przedsiębiorstwa jest kluczem do sukcesu na rynku. Do tego firmy potrzebują jednak specjalistów w swoich dziedzinach – nierzadko marketerów, specjalistów do spraw wizerunku, ekspertów PR, a także grafików i szerzej rozumianych projektantów.

Eksperci podkreślają jednak, że wszystkie elementy stworzone przez dział kreatywnych osób powinien być ze sobą spójny. Druki firmowe, wizytówki, pisma i wzory dokumentów, a także katalogi, ubrania czy wnętrza lokali biurowych muszą mieć wspólne cechy i być powtarzalne. Warto podkreślić, że równie istotne będzie także stworzenie odpowiedniej strony internetowej, lokalizacja samej siedziby czy wygląd samego pracodawcy.

Do stworzenia odpowiedniej, standaryzowanej wizualizacji może posłużyć m.in. Księga Identyfikacji Wizualnej, ale warto mieć na uwadze, że jej stworzenie generuje odpowiednio wysokie koszty.

Fotografia w publikacji Flickr.com CC 2.0 Chaparral Suites

Identyfikacja firmy kluczem do sukcesu w branży. Wyróżnij się i zdobądź klientów
2 komentarze

2 Komentarzy

  1. Krzysiek885

    5 lipca 2017 at 17:36

    Oczywiście, że sama wizualizacja firmy jest ważna, ale moim zdaniem dobre przedsiębiorstwo obroni się samo, jeśli będzie oferowało odpowiednio dobre usługi na poziomie. Dzisiaj wiele firm prowadzi strony internetowe, a znaczna część z nich nie potrafi w sposób odpowiedni reagować na wiadomości e-mailowe oraz wiele innych sygnałów docierających np. z mediów społecznościowych. Kluczem do sukcesu jest odpowiedni balans pomiędzy jakością usług i kontaktu, a samym tłem wizualnym.

  2. Fela_Hołowy

    5 lipca 2017 at 17:36

    Wygląd oraz odpowiednia prezentacja i to nieprawda, że same usługi czy produkty same się obronią. Dziś jest taki natłok informacji i coraz większa konkurencja, że trzeba walczyć o klienta wszystkimi dostępnymi sposobami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznes i gospodarka

Na górę