Biznes

Polityka cenowa w biznesie. Jaką warto prowadzić?

Własny biznes wiąże się z całym mnóstwem rozmaitych aspektów – żeby wspomnieć w tym miejscu chociażby o kwestii kształtowania cen.

Zaniżanie cen

Jest to bardzo trudna rzecz. Po pierwsze – trzeba mieć na względzie oczekiwania klienta w tym zakresie, a klient, jak wiadomo, oczekuje ceny najbardziej korzystnej dal siebie i przez ten właśnie pryzmat patrzy na poszczególne towary usługi. Po drugie – cena powinna być taka, aby i sama osoba prowadząca biznes nie była w tym momencie stratna, na to składa się przecież mnóstwo rozmaitych elementów, z czego ludzie nie prowadzący działalności gospodarczej bądź nie mający z takimi rzeczami styczności na co dzień nawet nie zdają sobie sprawy. Niezbędne jest zatem osiągnięcie kompromisu pomiędzy dwoma wymienionymi powyżej aspektami.

Bardzo często popełnianym przez przedsiębiorców błędem jest zaniżanie cen. Taka polityka cenowa nie jest dla firmy korzystna – lepiej już pomyśleć o zaletach rozmaitych promocji i upustów. Dzięki temu ceny nie muszą wcale kształtować się na zbyt niskim poziomie.

Fotografia w publikacji Flickr.com CC 2.0

Polityka cenowa w biznesie. Jaką warto prowadzić?
1 Komentarz

1 Komentarz

  1. Andrzej

    8 lipca 2017 at 14:53

    Moim zdaniem warto celować sobie w tego klienta, który ma pieniądze i pomyśleć nad tym już na etapie projektowania biznesu – takie jest moje zdaniem. Owszem, ceną można i wywalczyć sobie trochę rynku, ale pamiętajcie, że wcale nie trzeba rezygnować z wysokich marż – wystarczy mieć jakąś zasadniczą przewagę rynkową nad konkurencją, np. terminową obsługę i to już w wielu wypadkach wystarczy, żeby odnieść mniejszy lub większy sukces. Uwierzcie mi na słowo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznes i gospodarka

Na górę